5. septembra 2014

Dňa 19:51 by Unknown v , , , , ,    4 komentáre
Dnes, na mojej krátkej prechádzke som našla prvé jesenné listy a neskutočnú radosť mi vyčarili. Pre mňa sa dnes podvečer oficiálne začala jeseň, ktorú milujem! No, cieľom nebolo "nájsť" jesenný deň, ale odfotiť čaj; pečený čaj, ktorý som včera "upiekla"(?). Tak sa s vami v tento (pre mňa) veľmi výnimočný deň idem podeliť s receptom. Už dávnejšie som počula o pečenom čaji, ale len pred pár dňami som sa tým začala viacej zaoberať. Priznám sa, že tento rok sme mali naozaj veľa broskýň a tak som si povedala, že nemusia ísť všetky na pálenku a nech ich zužitkujeme.




Na (môj) pečený čaj
POTREBUJEME:
- 2kg ovocia - broskyne, jablká, hrušky, citróny (ja som použila 2 hrušky, 3 jablká, 2 olúpané citróny a zvyšok broskýň)
- 2,4 kg cukru
- škorica
- mandľový extrakt
- 1,5 dcl rumu (nemusíte použiť)

Samozrejme ovocie môžete použiť ľubovoľné, aké máte radi a koľko druhov chcete. Niekde som sa dočítala, že dokonca sa dá použiť aj mrazené ovocie. Dokonca môžete použiť i mrazené ovocie.

POSTUP:
1. Ovocie nakrájame na menšie kúsky.
2. Vložíme do veľkého pekáča kde zmiešame s cukrom, škoricou a extraktom.
3. Všetko dôkladne zmiešame a dáme do vyhriatej rúry piecť pri 220°C asi 50 minút.
Ja som každých 10 minút pečenia premiešavala ovocie. Takže nezabudnite počas pečenia občas premiešať.
4. Keď sa ovocie "scvrklo" a pustilo šťavu, ktorá s cukrom vytvorila voňavý sirup vyberieme z rúry a pridáme rum. Opäť všetko dobre premiešame.
5. Ihneď nalievame do fliaš - ovocie i vzniknutý sirup.
6. Fľaše uzavrieme a na 10 minút obrátime hore dnom.
7. Potom ich opäť postavíme a fľaše prikryjeme utierkou a necháme vychladnúť do rána.
Poznámka: ak sa vám zdá množstvo surovín veľa, tak jednoducho upečte čaj z polovičnej dávky :) Nič sa nestane.

Krásnu jeseň!






4 komentáre:

  1. Ahoj, můžu se zeptat, ten pečený čaj se potom už jen pije nebo jaké má využití? Slyším o něm poprvé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Katy :)
    áno, presne ako píšeš.
    Keď máme čaj "upečený", dáme 2-3 čajové lyžičky do pohára a zalejeme vriacou vodou. Ako keď varíme čajík :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aha, super :) Konečně mám nějaký homemade dárek pro taťku a strejdu :) Děkuji moc :)

      Odstrániť