12. júna 2013

Dňa 23:02 by Unknown v , ,    9 komentáre


Makrónky majú svoje korene vo Francúzsku, sú pôvabné a elegantné. Ak máte radi snehové pusinky, tak makrónky si jednoducho zamilujete. Základ makroniek tvorí cukor, mleté mandle, vaječné bielky.



Pridávam recept na čokoládové makrónky, ktorý mám odskúšaný.

ČOKOLÁDOVÉ MAKRÓNKY


Potrebujete:
- 1 hrnček práškového cukru
- 3/4 hrnčeka mletých mandlí
- 2 bielky
- 1/4 kryštálového cukru
- 2 lyžice kakaového prášku

na plnku:
- 100g horkej čokolády
- 2/3 smotany na šľahanie
/Plnku odporúčam pripraviť deň vopred a nechať odstáť v chlade./

Postup:
V prvom rade Vás chcem upozorniť, že je veľmi dôležité zachovať presný postup tohto receptu. Recept je veľmi jednoduchý no nepodceňte ani jeden pokyn :)

1. Mleté mandle, práškový cukor a kakao zmixujeme na pár sekúnd. Odložíme.
2. Z bielkov vyšľaháme sneh /pridáme štipku soli/, potom postupne vmiešame krupicový cukor y vyšľaháme tuhý sneh.
3. Po častiach vmiešame mandľovú zmes do snehu až kým nevznikne lesklá hustá hmota.
4. Plech vystelieme papierom na pečenie a cukrárenským vreckom nastriekame rovnaké koliečka. Ak sa nedarí vytvoriť úplne rovnaké koliečka, nevadí na konci ich popárujete :) Ak chcete, aby mali Vaše makrónky perfektný tvar, tak skúste formu na makrónky :)

5. Pred pečením necháme makrónky odstáť pri izbovej teplote asi 30 minút.
6. Pečieme pri 160°C asi 10 - 15 minút.
7. Makrónky necháme vychladnúť na plechu až potom ich odlepíme.


Plnka:
Smotanu rozohrejeme a pridáme do nej nalámanú /nastrúhanú/ horkú čokoládu. Vytvoríme krém, ktorý necháme poriadne vychladnúť /ja som ho nechala chladiť celú noc/. Krémom zlepujeme dve makrónky.

..............
Makrónky majú príchute od výmyslu sveta, takže určite sa nebojte experimentovať s farbivami, esenciami, atď...



Zdroj obrázkov:
123456

9 komentárov:

  1. Určite vyskúšam :) vyzerá to geniálne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kolik jich tak bude z tohoto množství těsta ???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne vyšlo z toho asi 23 makroniek, ale záleží od toho či ich budete robiť maličké, alebo väčšie.. :)

      Odstrániť
  3. Chcela by som sa opýtať.... v postupe píšeš, že nám treba 1/4 hrnček kryštálového cukru, ale v postupe je to už krupicový cukor. Ktorý mám teda použiť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som použila kryštálový cukor :)
      ... asi som sa pomýlila..

      Odstrániť
  4. aký veľký hrnček si použila?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mna by zaujímalo ako robiť iné plnky :-) napríklad citrónovú,malinovú atď. ako jasne,že aromami ale co použiť ako základ :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nerovne sa mi nerobia po bokoch take nerovneakoby sukienky. Vzdy sa mi urobia bez toho, take plne, akoby pusinky. Dakujem za radu.

    OdpovedaťOdstrániť