15. augusta 2015

Mám pre Vás veľmi jednoduchý recept na domáce krekry. Najlepšie na nich je, že si ich môžete prispôsobiť podľa vlastnej chuti a podávať s obľúbeným dipom, omáčkou, či nátierkou.


Potrebujeme:
  • 1 šálku hladkej múky
  • 1 šálku špaldovej múky (kľudne  môžete použiť namiesto nej hladkú múku)
  • 2/3 šálky vody
  • 1/3 šálky olivového oleja
  • 1 lyžičku morskej soli
  • 1 lyžičku prášku do pečiva
  • 1 vajíčko rozmiešané s 2 PL vody

    Na posypanie som použila:
  • morskú soľ
  • strúhaný parmezán
  • rozmarín 
Postup:
Obe múky spolu so soľou a práškom do pečiva vložíme do mixéra a nasucho na pár sekúnd premixujeme. Pridáme vodu, olej a vypracujeme cesto (nie je potrebné ho extra miesiť, stačí, aby sa masa prepojila). 

Plech som si otočila a spodnú stranu som jemne posypala múkou, položila cesto a priamo na plechu som ho vyvaľkala. Plech, ktorý som použila bol o veľkosti cca 30x40cm, ak máte menší plech, tak si cesto rozdeľte na dve polovice.


Cesto rozkrájame pizza krájačom (ak nemáte, tak nožíkom) na malé štvorčeky. Potrieme vajíčkom a posypeme podľa chuti. Ja som posypala parmezánom, morskou soľou a čerstvým rozmarínom.
Skvelou príchuťou na krekry je tiež mak, sezamové semiačka, cesnaková soľ, akékoľvek bylinky (oregano, bazalka, pažítka...) alebo tiež koreniny. Môžete experimentovať so svojimi obľúbenými príchuťami :)

Pečieme 8-12 minút, kým krekry nie sú zlastisté a chrumkavé.

Ako som už spomenula, môžete ich podávať s obľúbenou omáčkou, dresingom, nátierkou, alebo si ich vychutnať len tak samé :)






0 komentárov:

Zverejnenie komentára